“La final de Glasgow em va fer sentir orgullós de pertànyer a l’EspanyoL"
Entrevista a Sergio Sánchez
Després d’acabar la seva cessió al Real Madrid, on es va convertir en una peça molt important del filial, Sergio Sánchez comença les seves vacances. Ha estat una temporada de grans emocions per a ell, en la que li ha tocat viure un descens, però també, molt de prop, el títol de lliga del primer equip blanc. Els seus també companys de l’Espanyol li van fer emocionar-se a la final de la UEFA davant el Sevilla. Totes aquestes experiències, com ell té clar, li ajudaran a seguir creixent com a futbolista.
Com valora la seva experiència al Real Madrid?
La valoro molt positivament. De manera individual m’ha vingut molt bé, perquè he viscut al màxim el que és competir. A més, m’ha proporcionat la possibilitat de jugar en la selecció espanyola sub-21, i entrenar a les ordres de Míchel és també un pas molt important, perquè és un home que, com a jugador, va acumular una gran experiència.
A més, ha estat un any de grans contrastos, ja que com a jugador del Real Madrid B li ha tocat viure un descens, però també ha entrenat sovint amb l’equip Campió de Lliga de Primera Divisió.
Sí, l’equip era molt jove i no tenia molta experiència, encara que tenia molta qualitat. M’ha ajudat a entendre el que significa patir per intentar sortir dels últims llocs. I per l’altre costat, també està el primer equip; qualsevol jugador somia amb entrenar amb ells, i jo ho he pogut fer cada setmana.
I a més, en la distància relativa, ha viscut la final de la UEFA.
Sí, jo la vaig estar veient amb Juan Mata (company al R. Madrid-Castella) i la veritat és que va ser molt emocionant. L'Espanyol va projectar la imatge d'equip gran a tot Europa i jo em vaig sentir molt orgullós de pertànyer a aquell equip.
Què significa per vostè el premi que va rebre dijous passat com a tercer millor central de menys de 20 anys?
Home, sempre que et donen un premi et sents molt honrat. Et dóna forces per seguir treballant veure que el teu treball és reconegut.
Encara que també ha jugat de lateral. Què prefereix?
Jo tota la vida he jugat de central i aquí és on em sento més còmode. L'any passat a l'Espanyol vaig jugar alguns partits de lateral i crec que vaig complir, però no sóc jugador de conformar-se només amb complir. De tota manera, la cosa més important és jugar, i ho faré sempre on el tècnic em demani i on més pugui ajudar l'equip.
Com veu el seu futur immediat?
Ara en el que penso és a desconnectar, després d'una temporada tan intensa. Necessito anar-me'n de vacances i descansar les cames i la ment. Respecte al meu futur, el que hagi de ser serà. Això ho deixo en mans dels meus representants, que sabran trobar el millor per a tots.
Web oficial R.C.D Espanyol.